vrijdag 19 september 2008

Nooit meer werken??

Gisteren heb ik een bezoek gebracht aan de Arbo arts. Ik ging er heen met het gevoel dat we een schema zouden gaan opzetten om langzamerhand weer aan de slag te kunnen gaan. Maar het pakte anders uit...
De arts van de Arbo maakte me duidelijk dat het niet verstandig was om weer te gaan werken. Het gaat namelijk nu goed door de manier waarop ik mijn leven nu heb opgepakt. Als ik weer zou gaan werken zou dat ongetwijfeld weer stress met zich meebrengen waardoor ik weer ziek kan worden. Ik heb inderdaad al eerder mee gemaakt dat een flinke inspanning uitmondde in een longontsteking of een fikse keelontsteking.
Tevens weet niemand of de non-Hodgkin weer terugkomt of niet. Voor het geval het toch weer mocht terugkomen kan ik nu beter van het leven genieten in plaats van weer te gaan werken (hoewel ik ook altijd erg van werken heb genoten).
In ieder geval ben ik blij dat er nu duidelijkheid is. Door de UWV wordt ik niet meer opgeroepen wat betekent dat ik volledig arbeidsongeschikt blijf. Ik ben wel opgelucht dat die duidelijkheid er nu is. 
Vannacht heb ik er toch slecht van geslapen. Ik heb het gevoel dat er nu weer een periode is afgesloten en dat ik mijn leven verder moet oppakken zonder werk, hoewel ik wel zit te denken aan vrijwilligerswerk. Helemaal niets doen lijkt me ook niet erg leuk.
Gelukkig hebben we aan het geocachen een hele leuke hobby die er tevens voor zorgt dat ik een goede conditie houd. Ach en verder kunnen we nog fietsen, op vakantie gaan, bootjes bouwen, in de tuin werken enzovoort. Genoeg te doen dus!

Geen opmerkingen:

Google Adsense